Įmonės kuras yra darbuotojai dėl kurių ir sukasi kompanijos varikliukas. Jei nebūtų darbuotojų, nebūtų ir paslaugos ar prekės. Nebus paslaugos ar prekės – nebus klientų. Nebus klientų – nebus pelno. Nebus pelno – nebus verslo. Šia paprasta formule ir sukasi visas pelningas verslas.
Labai dažnai atsitinka taip, kad darbuotojai neišnaudoja viso savo produktyvumo todėl, kad trūksta motyvacijos darbui. Mes paruošėme jums penkis punktus, kurie leis arčiau susipažinti su darbuotojų motyvacijos priemonėmis.
1. Leiskite Jiems žinoti, kad Jūs jais pasitikite.
Jei Jūs leidžiate savo darbuotojams žinoti, kad jūs jais pasitikite ir jūs nuo jų priklausote, jų viduje kils reikšmingumo jausmas. Jie jausis reikšmingi ir todėl stengsis savo darbus padaryti kuo geriau ir dirbti kuo produktyviau. Juk kiekvienas žmogus nori jaustis ir būti reikšmingu.
2. Nurodykite jiems uždavinius ir kaskart už jų įvykdymą juos apdovanokite.
Dauguma verslininkų nori pasiekti labai daug per trumpa laiko tarpą, todėl iš savo darbuotojų daug reikalauja nesuteikdami jiems jokios motyvacinės priemonės. Nurodykite savo darbuotojams uždavinius, už kurių įvykdymą mėnesio ar ketvirčio gale juos apdovanosite iškeldami jiems darbo vakarėlį, nusiveždami į gamtą ar dar kažkur.
3. Įsitikinkite, kad jie žino jūsų kompanijos misiją bei viziją.
Leiskite darbuotojams žinoti kokia yra jūsų kompanijos vizija bei misija. Kas kartą jiems tai priminkite ir leiskite jiems pasijausti tos vizijos bei misijos dalimi. Kai darbuotojai jausis esantys verslo dalis, tada jiems bus daug maloniau dirbti, nes pinigai nebus jų vienintelis tikslas.
4. Spinduliuokite pozityvą.
Darbuotojai negali matyti liūdno bei pesimistiško vadovo. Jiems iš karto susidarys vaizdinys, kad kompanijai nesiseka ir taip jiems kris motyvacija darbui. Spinduliuokite gera energiją, būkit pozityvus ir energingi. Įkvėpkite juos. Tapkite jų draugu. Kai darbuotojai matys pozityvų autoritetą, automatiškai jie bandys lygiuotis į jį, o mokslas yra įrodęs, kad pozityvus žmonės pasižymi didesniu darbingumu.
5. Įveskite ,,atvirų durų politika“.
Didžios kompanijos šią politiką puikiai praktikuoja ir ji jiems atneša gerus rezultatus. Leiskite darbuotojams pateikti savo idėjas, nepeikit jų, jei ji jums pasirodys absurdiška ir apdovanokit juos, jei ji bus gera ir ją įgyvendinus padidės kompanijos pelnas. Priimdami darbuotojų idėjas jūs juose vėl kuriate reikšmingumo jausmą. Darbuotojai tada dirbs ne vien dėl pinigų, kuriuos gauna mėnesio gale. Jie dirbs dar dėl to, kad čia galės realizuoti save, savo kūrybiškumą.
Jei dar nesate pasinaudoję šiais patarimais savo kompanijoje, pradėkite jais naudotis tuoj pat. Žinoma, tai yra dalis viso motyvacinio plano, tačiau čia yra tai, kas iš tikrųjų veikia.