Veikiančio verslo įsigijimas – didesnis užtikrintumas sėkmės link
Apie nuosavą verslą dažnas pagalvojame, tačiau tik nedaugelis imasi realių veiksmų, o sėkmė nusišypso dar mažesnei daliai. Baimė pradėti kovą dėl vietos po saule verslo pasaulyje nėra susijusi vien su asmens neryžtingumu ar užslėptais kompleksais – pastaroji turi realų pagrindą. Pradiniai verslo kūrimo etapai reikalauja ne tik daug žinių bei pastangų, bet taip pat yra „֧slidūs“ – rizikuojama patirti nesėkmę net neįsibėgėjus. Yra papildomos durys, taip pat vedančios į „pats sau bosas“ pasaulį – jau veikiančio verslo įsigijimas. Jei nesate iš tų sentimentalių žmonių, kurie į nuosavą įmonę žiūri kaip į kūdikį, derėtų apsvarstyti šią alternatyvą, leidžiančią apeiti sunkiąją pradžią bei suteikiančią daugiau stabilumo (kam vargti su sauskelnių krūva, jei iškart gali gauti paauglį?).
Štai kelios priežastys, priversiančios susimąstyti, galbūt veikiančios įmonės įsigijimas tikrai geriau nei naujos kūrimas?
Mažesnė rizikos tikimybė bei stabilumas
Kaip bijantis vilko turėtų neiti į mišką, taip ir paniškai drebančiam dėl nesėkmės nederėtų kišti galvos į biznio „katilą“. Taip, verslas yra neatsiejamas nuo rizikos, tačiau esamo verslo perėmimas ir tolesnis vystymas suteikia bent minimalią apsaugą. Juk daugybė įmonių žlunga pačioje veiklos pradžioje, tad veikiantis produktas padidina sėkmės tikimybę. Svarbus ir stabilumo faktorius: apčiuopiami, pastovūs rezultatai, objektyvios būsimo pelno prognozės ir kita.
Vardas bei reputacija
Jei žodis „pieštukas“ ar „obuolys“ (priklausomai nuo konkrečios veiklos srities) klientui siejasi su Jūsų įmonės pavadinimu, sveikiname, užsitarnavote savo vietą rinkoje. Tačiau kelias žinomo vardo ir geros reputacijos link ilgas, susidedantis iš įvairių rinkodaros kanalų taikymo ir efektyviausiojo paieškos. Įsigijus jau įsibėgėjusį verslą, kartu gaunate vardą ir žinomumą. Nebereikės mosikuoti plakatu „ei, pažiūrėkite kas aš toks ir ką galiu Jums pasiūlyti“ – galėsite imtis tolimesnių veiksmų veiklos gerinimo bei žinomumo didinime. Tiesa, prieš priimdami sprendimą įsigyti konkrečią įmonę, skirkite laiko šios reputacijos analizei: galbūt šios bandoma atsisakyti būtent dėl suteršto vardo?
Laiko patikrintas žmogiškasis kapitalas
Verslo idėja dažniausiai kyla norint įgyvendinti asmeninius tikslus ar svajones, tačiau įmonės veikla – toli gražu ne žaidimas vienam. Darbuotojai, partneriai, tiekėjai – žmogiškasis kapitalas, be kurio jokios veiklos vystymas nėra įmanomas. Kiekvienas vadovas žino, kaip sunku rasti kompetentingus, lojalius darbuotojus, patikimus partnerius ar sąžiningus, pasitikinčius tiekėjus, tačiau įsigijus funkcionuojantį verslą, šie tiesiog ateina…kaip palikimas. Laikui bėgant atsirandanti žmogiškojo kapitalo kaita yra natūralus procesas, tačiau įmonės vairą į savo rankas neseniai perėmusiam vadovui nederėtų skubėti su kardinaliomis permainomis: patyręs, kvalifikuotas ir konsultuoti pasirengęs kolektyvas gali tapti svarbiu sėkmės komponentu.
Lengvesnės investicijų paieškos
Pinigai daro pinigus: tai – pagrindinė kiekvieno verslo taisyklė. Turimų asmeninių lėšų pradiniam kapitalui dažniausiai nepakanka, o pritraukti investuotojus iš išorės žmogui, „žaliam“ verslo pasaulyje, yra sunku. Neretai būtent dėl finansinių sumetimų verslas žlunga net neįsibėgėjęs, o jo kūrėjas, susidūręs su skaudžia realybe (tokia geniali idėja, tačiau ja, tik pagalvokite, niekas netiki!), praranda motyvaciją siekti tikslo. Jau funkcionuojančios įmonės valdymo perėmimas padeda išvengti šio sudėtingo etapo, bet ir palengvina investicijų, būtinų tolimesniam veiklos plėtojimui, paiešką: investuotojai yra suinteresuoti ne skambiomis idėjomis, tačiau rekomendacijomis, apčiuopiamais darbo rezultatais bei ateities prognozėmis.
Galbūt Jūsų sėkmė būtent ir slypi ne versle nuo nulio, tačiau jau veikiančios įmonės perėmime į savo rankas? Toks pasirinkimas neįpareigos Jūsų tapti prieš tai buvusio vadovo darbų tęsėju: verslas – gyvas procesas, reikalaujantis žaibiškų sprendimų priėmimo bei nuolatinių idėjų. Būdų save realizuoti tikrai rasite, tiesiog išvengsite varginančios pradžios ir jausite stabilesnį pagrindą po kojomis (investicijų, pajamų stabilumo, žmogiškųjų išteklių, partnerių, rinkodaros atžvilgiu ir panašiai).