Kaip „prisijaukinti“ Etsy – tarptautinę rankdarbių bei vintažinių gaminių prekybos platformą
Spjovėte į samdomą darbą ir nusprendėte sėkmę kurti savomis rankomis? Tiesiogine prasme. Užsieniečiai rankų darbų gaminius vertino visais laikais, o šiuo metu rankdarbiai, atsikratę bobučių amato stereotipo, išgyvena aukso amžių ir mūsų šalyje. Tiesa, daug tautiečių žavisi, tačiau adekvačios kainos mokėti nėra suinteresuoti. Tad, jei norite realizuoti savo gebėjimus ir rankdarbius paversti pajamų šaltiniu (gal net pagrindiniu), derėtų neapsiriboti vietine rinka, bet išplaukti į tarptautinius vandenis. Jūsų „irklu“ šiuo atveju gali tapti tarptautinių pardavimų platforma „Etsy“ – savotiška internetinė turgavietė, orientuota į prekybą rankų darbo gaminiais ar vintažiniais daiktais.
Atsidaryti savo „Etsy“ parduotuvę paprasta, o ir paslaugos kaina neatrodo didelė – vos 0,20$ už prekės įkėlimą (deja, netrukus paaiškės, jog kelias į sėkmę pareikalaus kur kas didesnių investicijų). Tačiau atlikę tokius veiksmus ir nusprendę kantriai laukti pirmojo pirkėjo (ir į sąskaitą įkapsėjusių pinigėlių, aišku), rizikuojate nusivilti. O taip ir nutiks, jei neįsisąmoninsite, jog „Etsy“ reikalauja dėmesio ne tik parduodamų gaminių kokybei, bet ir nuolatinių pastangų kuriant bei palaikant tinkamą parduotuvės įvaizdį. Į sėkmę laukiantis ilgas kelias bus lengvesnis, jei pasinaudosite patarimais tų, kurie turi sukaupę patirties „Etsy“ platformoje.
Rinkos analizė – būtinas žingsnis
Tikėti savo verslo sėkme būtina, tačiau optimizmas neturėtų leisti pamiršti objektyvumo. Prieš kuriant savo paskyrą, skirkite laiko būsimų konkurentų produkcijos analizei (1,7 mln. pardavėjų iš įvairių pasaulio kampelių – įspūdingas skaičius, kuris nuolat auga!). Ar tai, ką gaminate ir ketinate pasiūlyti, savo unikalumu, kokybe bei kaina turi potencialą sulaukti susidomėjimo, ar konkurencija yra tiesiog per didelė?
Faktas, jog „Etsy“ platformą žino bei šia naudojasi klientai iš viso pasaulio skamba labai patraukliai, tačiau nepadarykite esminės klaidos – neskirkite savo produkto visiems. Būtina išsirinkti tikslinę auditoriją, išsiaiškinti poreikius ir į šiuos orientuotis. Dažnas mūsų šalies rankdarbių gamintojas žvelgia į amerikiečius pirkėjus, kurie itin vertina unikalius, kokybiškus gaminius ir negaili šiems pinigų.
Tinkamas „interjero“ įrengimas
Jei ketintumėte tapti įprastos parduotuvės savininku, interjero įrengimas neabejotinai taptų vienu iš prioritetų. Kalbant apie internetinę parduotuvę „Etsy“ platformoje, šio elemento svarba taip pat didelė. Gal net ir didesnė. Praeivis, žingsniuodamas gatve, į jūsų parduotuvę gali užsukti vien dėl to, jog ji nauja, tuo tarpu naujos „Etsy“ parduotuvės prekėms, atsidūrusioms šimtas kažkelintame savo kategorijos puslapyje, dėmesio sulaukti labai sudėtinga. Tik klientams patraukli parduotuvė kops pozicijų laipteliais į viršų.
Nuotraukos „Etsy“ platformoje – vienas esminių faktorių, pritraukiančių potencialaus pirkėjo dėmesį bei sukuriančių realų pardavimą. Kokybė, skonis, meniškumas – buitinės nuotraukos, kaip supratote, čia netiks. Svarbu išlaikyti fotografijų vientisumą: jei sėdmaišį įkomponavote į realų interjerą, kito gaminio nederėtų fotografuoti tiesiog ant stalo.
Kuo daugiau prekių įkelsite, tuo didesnių pardavimų galite tikėtis. Parduotuvės „atidarymui“ derėtų turėti bent 30 gaminių, kurie tarpusavyje sietųsi (jei tai minėti sėdmaišiai, galima siūlyti pagalvėles, tačiau batai būtų ne į temą). Taip pat svarbu nustatyti ir optimalią prekės kainą. Jei lupikausite, natūralu, jog pirkėjas pasirinks konkurentą, siūlantį piniginei draugiškesnį variantą, tačiau nusipiginus rizikuojama sukelti abejonių dėl prekės kokybės ar originalumo.
Dėmesys marketingo strategijoms
Jei liksite nematomas, konkurencija jus tiesiog pražudys. Marketingas – sudėtingas, laiko bei žinių reikalaujantis darbas, tačiau jis šiuo atveju tiesiog būtinas. Kuo daugiau marketingo strategijų naudosite, tuo geresnių pozicijų savo kategorijoje pasieksite. „Etsy“ siūlo pasinaudoti savo reklamos sistema, besiremiančia mokesčiu už konkrečios prekės parodymą. Svarbus ir optimizavimo paieškos sistemos vaidmuo. Didžioji dalis potencialių klientų ras jus, jei prekių pavadinimuose bei aprašymuose naudosite atitinkamus žodžius (raktinių žodžių analizė – dar viena namų darbas, kurį reikia atlikti). Išspauskite viską, kas įmanoma, ir iš kitų reklamos kanalų galimybių – socialinių tinklų, Pinterest.com ar populiarių, tiesioginį ryšį su jūsų gaminiais turinčių ir, aišku, jus pristatyti sutikusių blog‘ų (jei savo prisistatymu ar parduotuvės interjeru patrauksite kurio nors blog‘erio dėmesį – įrašas apie jus neabejotinai atsiras).
Sėkmės kaina – gerokai didesnė nei prekės įkėlimo mokestis
Jau minėjome, kaip įvertinama naudojimosi „Etsy“ platforma kaina – 0,20$, tad jei įkelsite 30 prekių, mokėsite…Ne ne, neskubėkite skaičiuoti. Norint sulaukti didelio klientų susidomėjimo bei realių pardavimų, reikės kur kas daugiau investicijų – ne tik finansinių, bet ir laiko. Nepamirškite, jog reikės ne tik užsiimti rankų darbų, bet ir komunikuoti su klientais (dalis jų gyvena kitoje laiko zonoje, tačiau, nepaisant to, pageidauja operatyvios reakcijos į užklausą).
Neturite kokybiško fotoaparato ar tiesiog talento išgauti gerą kadrą? Nepasitikite savo anglų kalbos žiniomis? Neįsivaizduojate, su kuo „valgomas“ SEO? Jei neturite šių ar kitų reikalingų įgūdžių, rekomenduojame kreiptis pagalbos į specialistus: geriau investuoti į kokybę, nei veltui sugaišti savo laiką abejotino produkto kūrimui.
Viską darant tinkamai ir, svarbiausia, neprarandant tikėjimo sėkme, „Etsy“ gali tapti tramplinu į nuosavą rankdarbių verslą. Tiesa, nepamirškite legalizuoti savo veiklos: juk nenorite, jog teisiniai nesusipratimai taptų trukdžiu siekiant užsibrėžto tikslo.